ПРАКТИЧНА РОБОТА №1
Тема: Комунікаційні утиліти для роботи в мережі.
Мета: Робота призначена для знайомства з основними комунікаційними
утилітами зі складу Windows XP, які дають змогу протестувати з'єднання з
віддаленим вузлом (ping), визначити маршрут проходження пакетів (tracert).
Основні теоретичні відомості
До складу операційної системи Windows XP включено ряд
комунікаційних утиліт, які дають можливість перевірити працездатність
з'єднання з віддаленим вузлом (ping), прослідкувати маршрут проходження
пакетів до віддаленого вузла (tracert).
Для зручності користувачів у Internet кожному комп'ютеру поряд із IP-
адресою дається власне символьне ім'я. Цю функцію в Internet виконує
доменна служба імен — DNS (DomainNameSystem). Вона являє собою
розподілену базу даних, в якій підтримується ієрархічна система символьних
імен. Служба DNS призначена для автоматичного пошуку IP-адреси за
відомим символьним ім'ям вузла.
База даних про відповідність символьних імен і IP-адрес не
зберігається на кожному комп'ютері, а розподілена за великою кількістю
DNS-серверів, розташованих на різних вузлах Internet. Кожного разу, коли в
прикладній програмі виникає необхідність перетворити ім'я в IP-адресу, вона
стає клієнтом служби імен. Клієнт сервера DNS знає IP-адресу сервера DNS
свого адміністративного домену і направляє йому запит, у якому повідомляє
відоме символьне ім'я і просить повернути відповідну йому ІР-ад-ресу. Якщо
дані про запитану відповідність вдається відшукати в базі цього DNS-
сервера, то він одразу посилає відповідь клієнту. Якщо ж сервер DNS не
може знайти відповіді на запит, він тимчасово стає клієнтом для іншого
сервера DNS, а потім — наступного сервера імен і так доти, доки не знайде
такий сервер, який зможе дати відповідь на запит.
Утиліта Ping
Ping (акронім «Packet InterNet Grouper (Groper)») — це службова програма, що перевіряє зв'язок з віддаленим комп'ютером.
Це службова програма, що перевіряє зв'язок з віддаленим комп'ютером.
Для цього використовуються пакети відлуння-запиту і відлуння-відповіді
спеціального протоколу міжмережних керуючих повідомлень ІСМР (Control
Message Protocol).
Практичне застосування:
можна дізнатися IP-адресу по доменному імені;
можна перевірити, чи є зв'язок з віддаленим вузлом;
можна визначити, чи є на поточному комп'ютері проблеми з налаштуванням DNS, задавши ping спочатку доменне ім'я, а потім IP-адресу;
можна перевірити якість каналу, подивившись, скільки пакетів не дійшло або час відклику. Ця можливість часто використовується в мережевих багатокористувацьких іграх, оскільки якість зв'язку дуже важлива для них. Ігровий сервер вимірює час, за який необхідний для гри пакет досягне клієнта і відповідь буде отримана. Цей час прийому-передачі, як правило, називають ping гравця. Проте це не завжди можна вважати показником, оскільки в деяких мережах протокол ICMP може блокуватися.
Формат запису команди:
ping [-<Sw>] [<ім'я_кінцевого_комп'ютера>], де:
• <Sw> — комбінація додаткових параметрів, призначення
окремих з яких наведено у табл. 1;
• <ім'я_кінцевого_ комп'ютера> IP-адреса або доменне ім'я
віддаленого хосту.
Таблиця значень параметрів
табл. 1
Параметр
Значення
-t
Відправка пакетів на вказаний вузол до команди переривання
-a
Встановлення адрес по іменах вузлів
-n
Число запитів, що відсилаються
-l
Розмір буферу відсилання
-f
Встановлення прапорця, що забороняє фрагментацію пакета
-i
Встановлення строку життя пакету <"Time To Live">
-v
Встановлення типу служби <"Type Of Service">
-r
Запис маршруту для вказаного числа переходів
-s
Штамп часу для вказаного числа переходів
-j
Вільний вибір маршруту по списку вузлів
-k
Жорсткий вибір маршруту по списку вузлів
-w
Таймаут кожної відповіді в мілісекундах
−4
Примусове використання протоколу IPv4
−6
Примусове використання протоколу IPv6
За замовчуванням ping посилає ...